Halaman

Saturday, November 2, 2013

Ohhhhh ! My Resulttttt ! Adakah saya pass pergi diploma ???


Assalamualaikum


NOTE : saya nak post entry ney semalam , tapi tak sempat , so sempat post hari ney , so kalau aku ade tulis today tu means semalam la ye ,, hehehe .. :) selamat membace ! thanks ,, :)

Yes ! Today my result comeout ! And alhamdulilah , I have pass this pre dip science . Kat bawah tu aku dah print screen result aku . Tak ade niat aku nak tunjuk2 result aku . Tapi aku nak jadikan kenangan bila aku dah kerja and dah ade family sendiri nanti *berangan*. And for sure , ramai yang dah cek result masing2 . Ade yang happy and ade yang tak happy . Tahniah aku ucapkan pade sape yang lepas pra dip and dapat buat dip yang korang inginkan . Kelebihan masok pra dip , kita dapat pilih dip ape yang kita nak buat berdasarkan result and minat pade sesuatu subjek . Kekurangan masok pra dip ney , just lambat 5 , 6 bulan . Orang len dok sebok2 buat dip , kita terhegeh2 baru buat pra dip . Tapi it’s okay ! You know what ? Student pre dip more success then dip !!! Ramai yang cakap budak pra dip ney tak pandai . L Sebab tu buat pra dip kan ? Marilah kita ramai2 tumbuk muka orang yang cakap macam ney ! Mara tol aku ! Allah Maha Adil guys ! Kalau tak ade usaha pon , ingat kau boleh lepas dip kau tuuu ? =.='' 

my result ~~ Alhamdulilah ~ ,,


Aku nak cakap kat member2 aku yang ade rezeki lain . Korang , aku sayang korang sangat2 tau ! Aku doakan korang berjaya dunia akhirat ,, :’) Perjuangan korang bukan setakat ney je . Korang kena ingat ayat ney “JANGAN SANGKA YANG PAHIT ITU TAK BAIK UNTUK KITA AND JANGAN SANGKA YANG MANIS ITU BAIK UNTUK KITA!” . Aku bagi contoh ye , kalo korang demam or sakit , korang mesti makan ubat tok sihat kan ? Ubat tu pahit kan ? Tapi pade akhirnyer ? Korang sihat kan ? Yes ! Korang kena ambil yang jernih and buang yang keruh . Don’t give up guys ! I love you guys ! Aku mintak sangat kat korang jangan putus asa . Ye , aku tau cakap senang lah kan ? Sebab aku tak ade kat tempat korang ? Tak kawan ! Aku paham giler perasaan kecewa ! Aku tahu tu pahit tok ditelan , tapi percayelah ade hikmah . Allah tahu mana yang baik tok kita . Bersangka baik lah pade Allah . :’) 


Aku nak korang berjaya okayyy ? Pomis gan aku , yang korang takkan putus ase ? Kalau ade peluang and kesempatan di depan mata , rebut lahhh and berjuang lahh untuk melihat senyuman terukir dibibir parents korang . :’) Walau ape pon yang terjadi , korang jangan lupa Allah ! Dialah yang merancang semuanyer . Aku sayang korang sangat2 ,,, L Semoga persahabatan kita kekal ye ! InsyaAllah . And aku bersyukur dapat study sama2 gan korang kat UiTM KUALA PILAH , NEGERI SEMBILAN . Tak lupa jugak pade lecturer aku yang sudi ajar aku and kawan2 dengan penuh sabar . Aku tak kan lupakan lec2 kat sana . Thanks Allah give me chance to study there . :’) Alhamdulilah ,, :)

Jawapan untuk tajuk diatas ialahhhhh ? Yes , alhamdulilah , aku pass and dapat buat diploma . Doakan aku berjaya ye kawan2 ! :) Alhamdulilah ,,,




p/s : Aku berjaya buat papa and mama senyum hari ney , :’) hope aku dapat balas jasa mama and papa ! amin ! insyaAllah ~ J



2 comments:

Unknown said...

wahhh, congrats.^^
jgn hirau apa pandangan org lain, kita cuma perlu risau pandangan Allah. :3

Unknown said...

@Marniey : thanks awok ! :')